Beni etkileyen kadınlar 2: Alice Walker

Posted On 31 / Mart / 2006

Filed under Kadın, Sanat

Comments Dropped leave a response

Alice WalkerAlice Walker Pulitzer ödüllü Mor Yıllar’ın (The Color Purple) yazarı. Mor Yıllar adlı o şahane film (hani tarlalar dolusu mor çiçekler içinde hoplayan kız çocukları vardır) de bu romandan uyarlanmış. Bu karaderili kadın 1944’de Amerika’nın güney eyaletlerinden Georgia’da yoksul bir ailenin çocuğu olarak doğmuş.

Çocukluğunda geçirdiği acı bir olay sonucu sakatlanmış. Yazdığı çeşitli türlerdeki edebiyat yapıtları karaderili romancıların arasında seçkin bir yer edinmesini sağlamış.

Alice 1996’da Küba’ya Amerikan ambargosunu protesto için Başkan Clinton’a mektup yazan bir aktivist aynı zamanda. Aşağıda bu dopdolu ve neşeli kadının
güzel şiirlerinden biri var:

Hediye
İşte ruhum, dedi
Ruhunu istemiyordum ama güneyliyim ben ve çok kibarım.
Bana sunulduğu gibi usulca aldım.
Ama zincire vurmadım.
Geri verecektim aldığım gibi yepyeni.
Ne hakla alırsın ruhumu dedi!
Geri ver hemen!
Ne kadar açgözlüsün!
Daha önce hiç dikkatimi çekmeyen bir yönün bu!
Ama ruhun hiç ayrılmadı ki senden, dedim.
Yalnızca çocukluğundan kalma yoğun bir düşünce bana saklamam için verilen.
Ama hiç inanmadı bana.
Sonuna dek tahakküm etmekle suçladı beni ve öylesine sıkı tuttu ki ruhunu
ruhu avucuna sığacak kadar ufaldı.

Alice dünyaca tanınmayı gerçekten hak eden bir yazar. İşte bu da Alice ile ilgili daha fazla bilgi edinmek isteyenler için oldukça kapsamlı bir sitenin linki:

http://www.luminarium.org/contemporary/alicew/

Bir Cevap Yazın

