Akdeniz gibi bilge bir delikanlı: Nihat Akkaraca

Posted On 11 / Mayıs / 2006

Filed under Uncategorized

Comments Dropped 5 responses

deniz ve maki kokusu… iste akdeniz

Nihat Akkaraca’yı tanır mısınız? Kendi kendine İngilizce öğrenmiş birini Guardian muhabirlerinin Türkiye’de rehber olarak seçeceği aklınıza gelir miydi? Peki, 75 yaşında blog yazan başka bir Türk tanıyor musunuz?”Yüzsem de bu suyun içine mi girsem; içsem de o benim içime mi girse?” dediği Datça’nın denizi kadar pırıl pırıl bir beyin o. Kendisi için büyük bir alçakgönüllülükle “Boş zamanlarını yaşanmış yerel öyküler zırvalayarak geçirirdi. Yemekten sonra öyle bir zırvalama için bilgisayarın karşısına oturdu. Parmaklar klavye üzerinde gezinirken bu yazıyı zırvalamaya başladı. Acaba, yetmiş beşlik bu “Datçalı ihtiyar” kimdi? Merak eden çıkacak mı? Ben de merak ediyorum….” dese de o Akdeniz kadar bilge bir delikanlı.

TRT’nin geçenlerde Bir İnsan Bir Hikaye programı için kendisiyle program yaptığı Datça’lı blogcu Nihat beyin hayatı çok ilginç. İlkokul mezunu bir çiftçi çocuğunun Milli Eğitim’e ihtiyaç duymadan, yani kendi kendine çok mükemmel ingilizce, tv tamirciliği vs. öğrenebileceğinin, ve de 75 yaşında Yunancaya merak sarabileceğinin, yine 75 yaşında internetle dost olup blog açabileceğinin öyküsü onunki.

Birkaç dernekte birden aktif biçimde çalışıyor. Araştırmacı. Kitap ve gazetelere öykü ve yazılar hazırlıyor. Gezi rehberi…

Bütün bunları güzel topraklarımızı, değerlerimizi tanıtmak, Ege adalarındaki dostluk köprüsüne katkıda bulunmak amacıyla yapıyor.

Dünyanın barış içinde yaşanan daha güzel bir yer olması adına.

Her sabah iç karartıcı gazete haberlerine bakmaktansa onun bloguna bakın derim ben. İnanıyorum ki içiniz açılacak. Onun bu ülkenin geleceğine inancı sanırım gençlerden çok daha fazla zaten.

Böyle bilgiye aç, çevresiyle ve dünyayla yakından ilgili insanlar galiba her zaman genç kalıyor…

5 Responses to “Akdeniz gibi bilge bir delikanlı: Nihat Akkaraca”

  1. nihat

    Teşekkürler hakkımda söylenen bu güzel sözler için. Hak ediyor muyum, bilmem. hak etmeye çalışacağım. Sağolun
    Beni dğerlendiren bu sözlerin böylesine kaliteli bir blogda görülmesi oldukça etkileyici, benim için.

  2. nicomedian

    Evet evet hem de sonuna kadar hak ediyorsunuz. Üstelik böylesine bir tevazuyla.
    İstanbullu aydınların (!) stadları doldurup 19 Mayıs coşkusuna ortak olmayı modası geçmiş buldukları, hatta zul addettikleri bu 19 Mayıs gününde sizlere çok ihtiyacımız var.

    Saygılar, selamlar

  3. moon

    nihat abi
    1994 de tanıdım ..ve o günden bugüne,tanıdığım herkese onun öyküsünü anlatıp dururum..ne iyi yapmışsınız da yazmışsınız ve de ne güzel anlatmışsınız..nihat abi her zaman bir umut örneği olmuştur bana onu düşündüğümde asla gelecek günlerimden ve yaşlılığımdan korkmuyorum.üretken olabilmek yürek işi ..delikanlılık da ..yürek de varsa 75 in değil 85 inde de üretken bir delikanlı olunabileceğinin en güzel örneğidir nihat abi..her gün onun sayfana bakmak datçaya olan özlemimi gideriyor..en çok yakışan ve en hak ederek yaşayanlardan biri datça yı…ve datçanın hak edenlerin yaşayacağı bir yer olması dileğiyle ..

  4. nicomedian

    Ne güzel dile getirmişsiniz sevgili Moon. Nihat Bey beni de yaşam öyküsüyle derinden etkiledi. Onu bir yaşam klavuzu kabul ediyorum.

  5. Nihat

    Bu yorumlar bigün beni şımartacak ya, bakalım ne zaman?
    Sağolun Nicomedian ve Moon. İnşallah bu iltifatları hakediyorumdur…

Bir Cevap Yazın

