Bahçe haberleri 2

Posted On 6 / Haziran / 2006

Filed under Doğa

Comments Dropped 2 responses

“Bir ardıç kuşuyum ben
toprağa düşeceğim bir gün
içimde çimlenen tohum çatlatıp yüreğimi
ağaca dönsün ve yüzyıl yaşasın diye”
~ Zerrin Taşpınar

Toprak insanıyım ben. Toprakta dinleniyorum, güç topluyorum. Bir ağacın gölgesinde oturup kuş seslerini dinlemek nice dost sohbetinden daha iyi geliyor bana. Dağlara bakıyorum, tozlu yollara. Güneşi kokluyorum, yaz sıcağını. Köy çeşmesinde yüzümü yıkıyorum sonra.

cayir cimen

Bahçeye yaz geliyor. Otların tümünü temizlemediğimiz için temizlenmeyen yerlerde boyları belimize ulaşmış. Yabani buğdaylarla dolmuş her yer. Sararmışlar ama yine de şimdi hepsi biçilecek. Böylece aralarındaki böğürtlenlerden fidanları kurtarmış olacağız.

yaz cicekleri


Meyvelerin bir kısmının çiçekleri kurumuş. Karayel mi çarpmış? Bir kısmında ise minik elmalar vardı. Bir ağaçta ortalama dört tane kadar… Eh, buna da şükür…

findiklarimiz

Ürün vermeye hazırlanan erik ve fındıklar. Bahçenin demirbaşları…

2 Responses to “Bahçe haberleri 2”

  1. Ayn

    Ben bir mese agaciyim
    Kisa kalin tikiz tiknaz
    Yüzyillarin derinliklerindedir köküm kurumaz
    Kurudugum yerden yeseririm
    Yeniden filizlenirim her öldükce

    Bir mese agaciyim
    Dünya durdukca duracagim
    Her ölenle ölüp
    Her doganla dogup
    Dünyayi yasatacagim.
    1976

  2. nicomedian

    Erdil bey,

    Ne canım ağaçtır meşe… Baba ağaçtır. Korur kollar çevresini.

    Ben de Ezra Pound’un dizeleriyle katılayım bu şiirli söyleşiye:

    Ellerime girdi ağaç
    Suyu kollarıma yürüdü,
    Göğsümde boy verdi ağaç –
    Aşağı doğru,
    Dallar dallanır benden, kollar gibi.

    Selamlar.–>

Bir Cevap Yazın

