Bülent Ecevit ve Omurgasız Aydınlarımız

Posted On 7 / Kasım / 2006

Filed under Güncel

Comments Dropped 10 responses

Yedi sekiz yaşlarındayken oğlum, Sakarya’nın sulak alanlarında yetişmiş uzun kavaklara bakıp “aaa, dev segoyalar!” demişti. Bizim aydınımız (?) da bir çocuğun yanılgısıyla ve üstüne üstlük soğuk nazarlarla tepeden bakar insanına bu toprakların. Evet Türk aydını halktan kopuktur. Siyasi düşünceleri sonunda dar grupçuluk noktasına evrilmiş olsa da Ecevit halktan kopuk biri olmadı. Ecevit’in en hayret ettiğim ve bugün en çok örnek alınmasını istediğim yanı budur.

Yerli fakat kendi toprağına yabancı yazarları okuyarak, Amerikan filmi izleyerek aydın olduğunu ve hem de herkesin kendisi gibi Amerikan filmlerinde yaşadığını sanır Türk aydını. Bu topraklardaki halkı referans almaz. Filistenlik bu olsa gerek… Batının kinik aydınları Türkiye’de kimseyi aydın yapamaz ne yazık ki! Hem yalnız her koyunun kendi bacağından asıldığı günümüzde değil, eskiden beri böyleydi bu. İnönü’lü CHP de bunun en somut örneğidir.

Ezber bozucudur… Ecevit, bu crème de la crème aileden gelen adam ise köylüden, işçiden, emekçiden yana oldu. Köy-Kent projelerine yaşamını koyabildi; “toprak işleyenin su kullananın” diyebildi. Grev ve Lokavt Yasasının çıkarılması, maden işçilerinin yaşama koşullarının iyileştirilmesi için yaptıkları unutulmazdır. Basın emekçilerinin hakkını koruyan 212 sayılı yasayı da ona borçluyuz. (Burada bir aygın/aydın kategorisi olarak basınla ilgili bir parantez açmak gerek. Çünkü 212’den köşeciler hiç söz etmiyor bugün. Neden? Çünkü holding basını olmayı, başkasının sesiyle konuşmayı tercih ediyorlar. Ecevit’e övgüler düzerken bundan da bahsetmeleri gerekmez mi? )

Ya Amerikan ambargosu pahasına Batılı güçlere direnişi? Haşhaş ekim yasağına, ABD’nin Kıbrıs politikasına karşı koyabilen başka bir başbakanımız olabildi mi? Ne yazık ki aldığı o kadar övgünün arasında basın yasası gibi bu da yok. Çünkü bizim aydınımız, basınımız halktan kopuk olduğu kadar da omurgasız. Ecevit’in insancıllığını dile getirerek, romantik bir Ecevit portresi çizerek görevlerini tamamladıklarını sanıyorlar. Oysa Ecevit’ten alınacak önemli derslerden biri de onun bugünlerde gerçekten mumla aradığımız omurgasını kaybetmemiş aydın yüzü değil midir?

10 Responses to “Bülent Ecevit ve Omurgasız Aydınlarımız”

  1. Nihat akkaraca

    İki gündür medyada Ecevit hakkındaki haberleri
    izliyorum. Demek istediklerimi sizin yazınızda okudum. Şimdi başkalarının da okuması için datcaytg yahoo grubuna link vermeliyim. Daha fazla insan okusun.

  2. Dost

    Gözlerimizin aradigi yaziyi okudum.24 saat icersinde.Öyle seyler konusuldu ki.Sonra 1 ay evvel
    yazdigim yazi geldi aklima.Daha o zaman hayatta idi.
    Gazetelerden tv.lerden sihhati ile onun son durumu ile
    bir yazi aramistim.Malesef bulamamistim.Her fani gibi o da terk etti bu dünyayi onu seven gurubun kalbine dogru bir yolculuk misali.Bu gün haberlerde ona Karaoglan adini veren nineyi dinledim.Son görevde yaninmda olmak istedigini söylüyordu fakirim keske yol param olsaydi diyordu.Yaziyi okuyunca yorumu o nineye birakmayi tercih ettim.
    Saygilarla.

  3. nicomedian

    Nihat Bey,
    Gruba ulaştırmanıza çok sevinirim.
    Deniz ona yorumlarınızı gözleri parlayarak okuyor. Teşekkürlerimizle.
    Selamlar ve sevgiler.

  4. nicomedian

    Değerli Dost,
    Ecevit’in eşiyle aşkına methiye düzenler arasında daha bir kaç ay önce “kaknem” tabirini kullananlar da vardı. O zaman nasıl içim acıdıysa şimdi de bu ikiyüzlü tavırlarına isyan etmeden duramadım. 212’nin lime lime edilişi ise ayrı bir konu.
    Selamlar

  5. baver

    selam.
    yazını, hele hele ikinci paragrafını birilerinin on yüz bin milyonlarca kez okuması gerek.
    ama ne farkeder ki ?
    okusalar da belki biraz yüzleri kızarır o kadar.
    olsun. biz buradayız.
    sizler ve bizler. hep beraber.
    aydınlatmaya, aydın sorumluluğunu yüklenmeye beraber devam edeceğiz.
    hep beraber 🙂

  6. nicomedian

    Baver,
    Öyle sıcak ve aydınlık yazıyorsun ki, ötekilere, yani karalara hep sırtımı dönmek istiyorum. Sağol.
    Sevgiler,

  7. gaykedi

    Herkesin Başka Bir Ecevit’i Var !

    …”İnanca saygılı laiklik”i düşünecek kadar iyi niyetli politikacı idi. Ama 2 Mayıs 1999 günü, TBMM’nin yemin töreninde öne fırlayıp, türbanlı Merve Kavakçı’yı göstererek “Burası devlete meydan okunacak yer değildir. Lütfen bu hanıma haddini bildiriniz!” diye haykırmasını kim unutabilir? Ben hiç unutmadım, unutmayacağım!……demiş Özdemir İnce…..ben Ecevit’e çok kırgındım, belki oda bize kırgın gittiya neyse…

    Erbakan-Demirel-Ecevit üçlüsüne, siyasette artik ciddi ciddi bir şeyler düşünmeye başladığım yirmili yaşlardan itibaren epeyce arkalarından saydırdım…Çünkü babam onlarla büyümüş yaşlanmıştı, bende onlarla büyümüş kazık kadar askerlik çağında gay adam 🙂 olmuştum ve başarılı olamadıkları kabak gibi ortadaydı, aklımda kalan son Ecevit silueti dili dolaşan, robotlaşmış ayaklarını yere sürerek yürüyen birisi olarak kalmış.Tabi ki allah rahmet eylesin ama bu muhteşem üçlü daha düne kadar iktidardaydı bakıyorumda 34 yaşındayım ve benimde hayatımın yarısını yemeyi bir güzel becermişler 😦

    http://www.gaykedi.blogspot.com/

  8. nicomedian

    Merhaba Gaykedi,

    Yorumunu akismet (bir spam yakalama servisi) spam olarak görmüş ve alıkoymuş. Son anda yakaladığım için bu kadar gecikti yorumunun görüntülenmesi ve yazmam. İlk defa böyle bir şey oldu. Bu teknik aksaklık için senden özür dilerim.
    Ben yazımda Ecevit’in politik olarak doğru yaptığını düşündüğüm işlerine değindim ki bunların çoğu zaten 1970 öncesidir. Ecevit’çi olmamama rağmen son yıllarda yazılan hakarete varan çok sayıda yazı beni insan olarak incitti. Benim dikkat çekmek istediğim nokta, medyanın bu vur abalıya tavrı içinde Ecevit’in kendilerine yarayacak işler de yaptığını unutmuş gözükme ikiyüzlülüğüydü. Bence medya bir kurban seçiyor her zaman ve ona vuruyor.
    Yaşlı politikacıların sahneden çekilmesi gerektiği dile getiriliyor sık sık. Evet, yeni birşeyler söyleme ve yapma zamanı ama onların yerini yeni fikirlerle, yeni dünya görüşüyle dolduracak doğru dürüst genç kuşak politikacı yetiştiğini sanmıyorum. Yetişmiş olsa zaten yaşlıların sahneye çıkma şansları kalmazdı. Gitsinler diyerek de göndermek imkansız. Benim gördüğüm yeniler, Amerika’nın, AB parasının ve Soros fonlarının peşine düşmüş birtakım oluşumlar. Onların samimiyetine ise hiç inanmıyorum doğrusu…

  9. vedat büyük

    Ecevit hakkında eksik ama alabildigine güzel yazıyı okudum sadece yazıyı okumakla kalmadım yorumlarıda okudum .
    bende kendimce bir şeyler yazacagım kimseyide kırmak degil maksadım .
    Ecevit bir liderdi ve ecevitin kurmuş oldugu bir parti var sizlerde bu partiye oy vermek veya vermemekte özgürsünüz buna ragmen şu kadar zaman siyaset yaptılar diye eleştirmege hakkımız yok en azından ben böyle düşünüyorum .
    Ama ben bir işci olarak ecevitin kurdugu D.S.P ye oy vermeye devam edecegim nedenmi ecevitin biz işcilere o kadar cok verdigi haklar varki digerleri geri ala ala biteremedikleri hakları biz işçilere ecevit hükümetleri sagladı .
    Onun içindirki ecevitin adi işcinin dostu diye anılır ve denirki
    EMEKCİNİN DOSTU HALKCI ECEVİT bu öylesine söylemiş bir sözcük degil arkadaşlar yorumu size bırakıyorum siz oyunuzu her hangi bir partiye verebilirsiniz ben ecevitin bıraktıgı prolgam var oldugu sürece D.S.P ye oy vermeye devam edecegim

  10. nicomedian

    Vedat bey,
    Yazıyı beğenmenize sevindim. Yazım Ecevit hakkında kapsamlı, bütünlüklü bir yazı olma iddiasında değil. Bence kapsamlı bir yazının yeri de burası değil. Ben burada sadece bir vefatın arkasından yazılan çizilenlerde, dile getirilenlerde gördüğüm iki yüzlü tavrı eleştirmek için yazdım. Ecevit’in görüşlerinin tümüne katılmıyorum. Ama bu kot farkı düşüncelerinin tümünü yadsımamı da gerektirmiyor. Beğendiğim kimi görüşlerine yazımda yer verdim. Bu görüşleri dışında, dürüst kişiliğiyle de politika arenasında eşsiz bulduğum biriydi. Ancak artık dürüstlük denince “Özal çocuklarının” yüzüne müstehzi bir gülüş yayılıyor maalesef…

Bir Cevap Yazın

