Sobe

Posted On 9 / Şubat / 2007

Filed under Diğer

Comments Dropped 10 responses

Bu beş maddelik anketi çeşitli bloglarda gördükçe ‘aman inşallah beni kimse sobelemez’ dedim ama sonunda sobelendim işte. Şimdi cevap vermemek olmaz. Cevaplar yani kelimeler insanı ne kadar anlatır, daha önemlisi insan kendi kendini ne kadar objektif yansıtabilir, bilinmez ama haydi başlayalım bakalım…

1. Hmm önce blog isminden başlasam iyi olacak. Böylece bir maddeyi savuşturmuş olurumJ. Nicomedia, memleketim İzmit’in antik adı. Nicomedian ise elbetteki İzmitli demek… Öyleyse bu da İzmit’i çok sevdiğimi gösterir.

2. Şimdi de beni maddi ve manevi yönden üzen bir konudan bahsedeyim. Basılmayıp kaybolanlar hariç 10-15 kitap çevirim var. 12 Eylül döneminde (genç arkadaşlar o da ne, niye kayboluyordu kitaplar, demesinler) yayınevlerinde kaybolan çevirilerim arasında üç ciltlik Krupskaya’nın anıları, Jack London’ın Yumruk adlı öykü kitabı ve Betty Friedan’ın bir kitabı şimdi aklıma gelenler.

3. 20 yıl arayla iki kere tercüme bürosu sahibi olup ikisinde de çeşitli nedenlerle kapıya kilit vurdum. Ticaretten hiç anlamadığımın resmidir. 

4. Belki de bu yüzden kendimi en çok annelik görevim üzerinden tanımlıyorum. Eh öyleyse biraz  çocuklarımdan bahsedeyim yeri gelmişken. Büyük oğlumun en büyük özelliği kimselere hiçbir sıkıntı vermeden kendi kendini büyütmüş bir çocuk oluşudur. Anadolu lisesi son sınıfta üniversite hazırlık kursuna gidiyor ve bu sene bu nedenle bol dersli, gerilimli bir yıl geçiriyoruz. İkinci çocuğa karar verişimizde onun bu kadar dertsiz bir çocuk oluşu da rol oynadı. İtiraf ediyorum…

Küçük oğlum bir blogger. Tanıyanlarınız var ama tanımak isteyenler için linki burada.Dolayısıyla onu anlatmama galiba gerek yok…

5. Gelelim beni en çok sıkıntıya sokan özelliğime. Bir denge problemi yüzünden ne doğru dürüst yüzebiliyorum ne de bisiklete binebiliyorum. Sıkıntıya sokmasının en büyük nedeni eşim. Kendisi bisikleti de yüzmeyi de çok çok sever. Denge problemini hiç ciddiye almıyor ve bu senin uydurduğun bir bahane diyor ki haklı mıdır bilmem…

Benden bu kadar… Ben topu ortaya atıyorum. Kime değer bilmiyorum…  Ama Breezybead Şebnem’e, ve Zeyno’nun daha önce sobelediği Ayda’ya değsin istiyorum. Nerdesin Ayda? Haydi Şebnem…Biliyorum çalışan, işi gücü yoğun insanlarsınız ama acelemiz yok bekleriz…

10 Responses to “Sobe”

  1. Erdil'in Günlügü

    Sn.Nicomedian kardes tesekkürler.Eh Ayda Hocam bizleri duyar artik.

  2. Erdil

    Sn.Nicomedian kardes tesekkürler Sobeme cevap verdiginiz icin.Eh Ayda Hocam sira sizde özlettin de bizleri.

  3. nicomedian

    Sahi Ayda Hoca’nın durumunu ben de merak ediyorum.

  4. hasan bora

    ah esiniz ve sizin adınıza çok üzüldüm… herkesin bazı konularda sıkıntısı olabilir. her nedense onu duyarsız biri olarak düsünmek istemiyorum… tabii ki bazı insanların son derece ozel sıkıntıları olabilir… mesela ben disleksiyayım, bu nedenle bazen kelimelerin yerini, bazen rakamların sırasını karıstırırım… ozellikle ingilizce konusmak zorunda kaldigim anlar bana kabus gibi gelir… cünkü bazı sozcukleri bildigim halde ya sirasini ya da anlamini karistiracagimdan eminimdir ve korktugum icin de bu hatayi yaparim…

    yuzme ve bisiklete binme cok kucuk yaslarda ogrenilen becerilerdir, ayni dil gibi yas ilerledikce bazı kültürel ve psikolojik baskilar da insani engeller…

    yine de eşiniz hakkinda iyi dusunmek istiyorum, sizi ozendirmek istemistir zahir…

    saygilarimla

  5. baver

    Yahu bu sobeleme işini çok sevdim ben. Zeyno ‘ da beni sobelemişti. Bir saat sonra pazar gününe giriyoruz. En iyisi pazar gününü de sobeleme işine ayırayım.
    * sevgili nicomedian, yaşamının tarihsel gelişimi gerçekten de ilginç. sonra nicomedian’ın anlamı…
    bir de merakımdan izmitliler kocaeli demezler galiba doğru mudur ?..
    * deniz’in sitesi de çok keyifli. resimleri de o çizmiş sanırım. ve onun sitesinden ekonomist abi’yi tıkladım. oradan da okuldan hocam olan Fuat Ercan’ın sitesiyle karşılaştım.
    çok şaşırdım. bundan sonra onu da takip edeceğim 🙂
    farkında olmadan bir öğrenci ile sevdiği bir hocasını karşılaştırdınız ..teşekkürler..

  6. Nihat akkaraca

    Ben bu “sobe” lemeyi çok sevdim. Çünkü uzunca bir zamandır yazılarınız benim için çok değerli yazılardı…
    Bundan ötürü okuduğum iznsanı merak ediyordum. Çocuklarınızdan birini tanıyor gibiyim… Şunu açıkca diyebilirim: Yakın zamanda Türk edebiyatına bir yazar geliyor… Saygılar, ailenizin bütün fertlerine…

  7. şebnem

    En çok blog isminin anlamını merak ediyordum. Bizi meraktan kurtarmış oldun. Daha büyük bir oğlunun daha olmasına şaşırdım biraz. Beni sobelediğini de görmedim sanma:)))

  8. asliberry

    merhaba, bu denge sorunu önceden beri var mıydı? yeni başlayan bir şey mi? bir nöroloğa görünmekte fayda var. orta kulak’la ilgili bir şey de olabilir.

  9. nicomedian

    Hasan Bey ve sevgili Aslı,
    Yüzmeyle ilgili bir anım var. Bilmem size cevap olur mu? Kaç yaşındaydım tam bilmiyorum ama ilkokula gitmiyordum henüz. İzmit-İstanbul yolu üzerinde şimdi korkunç bir yer olan Diliskelesi’ne pikniğe giderdik. Orada küçük sarı bir tren istasyonu dışında hiç bina yoktu. Trenden inince zeytin ağaçları altında kuru köfteler yenir, şifalı sudan içilir, arada da pırıl pırıl tertemiz olan denize girilirdi. İşte orada hayatımda ilk defa bir yüzme ve boğulayazma deneyimi yaşadım. O dehşeti bugün bile aynı canlılığıyla -ürpererek- bir renkli kabus halinde hatırlıyorum. Su çok maviden karanlığa dönüyor ve ben donakalıyorum…

  10. nicomedian

    Nihat bey, Şebnem, Erdil bey, Baver, ooo bütün dostlar burada. Hepiniz hoş geldiniz.

    Baver: Kocaeli coğrafi ad. O adda bir yerleşim yeri olmadığı için herkes kendi yerleşim yerinin adını söylüyor. Deniz adına ben teşekkür edeyim. Ekonomist abisi dolayısıyla iyi bir rastlantıya yol açtığına o da sevinecek elbette (şimdi haberi olacak).

    Nihat bey: Deniz bloga yazması sayesinde konuştuğu gibi yazma sorununu büyük ölçüde aştı. Türkçenin her zaman konuşulduğu gibi yazılmadığını anladı. Böyle de pragmatik bir yanı var bu işin.

Bir Cevap Yazın

