3×3 oyunu

Posted On 26 / Nisan / 2007

Filed under Kişisel

Comments Dropped 5 responses

Sevgili Dilek beni 3×3 oyununa davet etmiş, fes rengi menekşeler eşliğinde. (Menekşelerin o belli belirsiz kokusunu sever misiniz? Ben bayılırım.) Oyun kelimesinin sihrine ve çiçeklerin davetine karşı koyamayıp ben de kabul ettim. Cevaplar aşağıda. Ancak önce Dilek’e küçük bir armağanım var.

 

Sevgili Dilek, 

Bu resim geçen yaz Büyükada’da daha yukardaki ise Antalya’da çekildi. Türkiye ve İstanbul özlemini ve doğa sevgini bildiğim için buraya kondu. Deniz köpüklerini ve hercai menekşelerin uçucu kokusunu anımsatan Amalia Rodrigues şarkısı eşliğinde izlemen dileğiyle.  (Com que Voz albümünden HavemosHerşey gönlünce olsun…

Soruların cevaplarına gelince:

1. Uzun süre yaşadığım iki şehir var: On bir yaşına kadar oturduğumuz İzmit ve sonrasında hiç ayrıl(a)madığım İstanbul. 

2. Çok beğendiğim yerleri kimseyle paylaşmak istemiyorum aslında:-)) Çünkü tenhalıkları yüzünden seviyorum oraları en çok. Bir zamanlar portakal kokulu bir Olimpos vardı örneğin. Yalnızca Antalyalılar ve yabancılar olurdu bir zamanlar orada. Eskiden araba yolu bile olmadığı için yerli turistin ilgi alanında değildi. Neyse. Hala güzelliğini koruması ise yeni yapıya izin verilmemesi sayesinde. İki yer adı daha vermem gerekiyorsa Bozburun ve Mardin derim. Yurdışında Barcelona ve Prag güzel kentler. Açıklanamaz, garip bir duyguyla bağlı olduğum yer ise Paris. Ta lise yıllarından gelen bir bağlılığım var oraya. 2000 yılına kadar görmemiş olmama rağmen… Görmeden önce sevmemin nedenini sorsanız açıklayamam. 

3. Yaşamak istediğim yer her zaman İstanbul.

4. Görmek istediğim yerler başta İran olmak üzere doğuda. Işık doğudan yükselir sözüne inanıyorum. Bir de Maçu Piçu var ama ben oranın yerlilerini de Asya kökenli insanlar sayıyorum. Türkiye’de Ani harabeleri var görmek istediğim. Bir arkeolog (onunla ilgili bir blog yazısı yazmıştım: Jale İnan) Ani harabelerini mutlaka görmelisin, muhteşemdir, demişti. Tanıdığım kimi insanların sözleri hep kulağıma küpe olmuştur.)

5. Mesleğimi yazdım zaten çevirmenim. Daha önce yaptığım işleri de yazdım ama biraz daha ayrıntı vereyim: bankacılık (dış işlemler ki o da yabancı dille ilgiliydi) gazetecilik (dış haberler, ekonomi)

6. Dünyaya yeniden gelsem yine çevirmenlik yapmak isterim. İşimi severek seçtim. Filoloji uğruna mühendislik fakültesini terk ettim.

7.Bankacılık yapmayı asla düşünmeyeceğim bir işti ama beş sene dirençle devam ettim. Benden en uzak işti. Oysa şartlar gerektirince onu bile yaptım. Demek ki böyle bir kategori yok benim için.

 8.Her işte bir hayır vardır sevdiğim bir sözdür. Bir de bulutlar yüzünden göremesek de güneşin yukarda her zaman mevcut olduğunu anlatan o İngilizce deyim. Hadi aslını da yazayım: Every cloud has a silver lining.  

9. Sevdiğim bir alıntı:

“Söylediklerinize dikkat edin düşüncelerinize dönüşür
Düşüncelerinize dikkat edin  duygularınıza dönüşür
Duygularınıza  dikkat edin  davranışlarınıza dönüşür
Davranışlarınıza dikkat edin alışkanlıklarınıza dönüşür
Alışkanlıklarınıza dikkat edin değerlerinize dönüşür
Değerlerinize dikkat edin  karakterinize dönüşür
Karakterinize dikkat edin kaderinize dönüşür”
 
                                              Mahatma Gandi

10. Sevdiğim şairlerden Tanpınar’dan birkaç dize:

Sen annen güneşe git, nur ol

Ben toprakta dağılacağım.

Bir akşam üstü ormanı tek bir saz yapan en son dalda

Son ışık ol, gel beni bul.

Şiirin tümü çok güzeldir. Şimdi, aklımda kalan ve zaten en sevdiğim bölümünü yazdım ben. Ormanı tek bir saz yapan o dalı ağaçlar arasında çok aramışlığım vardır. 

Son bir not: Mızıkçılık gibi olmasın ama yemek resimli 3×3 kısmını atlamak istiyorum. Buraya pek yemek konusunu sokmak istemediğim için…Şimdi de herkese benden kucak dolusu çiçek. Kimseyi ebelemiyorum. Herkes beğendiğini alsın…

5 Responses to “3×3 oyunu”

  1. Berceste

    Şefikaaaa, çok teşekkürler… Hem kırmayıp katıldığın için, hem de fotoğraflar için. Büyükada’yı nasıl özledim bir bilsen… Üstelik, hep gittiğimiz ‘Dil Burnu’ fotoğraftaki… Babacığımın ruhu şad olsun!

  2. sanem

    Fotoğrafa daldım gittim ben de, o ne güzel turkuaz. Bana biraz da Gökova’yı çağrıştırdı.

  3. nicomedian

    Sevgili Dilek, ben de babana rahmet diliyorum. Bütün babalara özlem ve saygı benden. Büyükada bambaşkadır.
    Sevgili Sanem,
    Gökova benim kıskançlıktan yukarda ismini saymadığım bir yer. Cova, Covalı Şadoş, Mavi Yolculuk mensupları, lise arkadaşım Ula’lı Nevin. Onun dedesinin bataklığı kurutmak için diktirdiği şu meşhur (görmüşsündür Marmaris’e geçerken) okaliptüs ağaçları… Neler de neler çağrıştırıyor bilsen.

  4. B5

    Ne kadar renkli ve hos bir blog. Ilk ziyaretim ve tekrar gelmek isterim.
    Selamlar : )

    (-Every cloud has a silver lining-? Cok umut verici)

  5. nicomedian

    Hoş geldin B5,
    Yine beklerim. Venedik’e selamlar. İki yıl önce gittiğimde sağanak yağmur sonrası pırıl pırıl bir hava vardı. İstanbul’a benzetmiş ve çok sevmiştim. .

Bir Cevap Yazın

