Duyuru

Posted On 23 / Eylül / 2007

Filed under Uncategorized

Comments Dropped 8 responses

EKL ile ilgili yazı ve yorumlarımız artık ayrı bir adreste. Zaten nicedir hazır bekleyen EKL sayfasını yayına açtım.

Yeni yerimiz: http://erenkoykizlisesi.blogspot.com

Böylece artık bir forum halini alan yorumlarınız daha ferah bir mekana kavuşuyor (çünkü buranın kapasitesinin büyük bölümünü doldurmuşuz). Ayrıca WordPress’e Türkiye’den erişimin yasaklanmasından etkilenenler de sayfaya erişme olanağı bulacak.

Sevgili EKL’lilerle orada görüşmek üzere.

8 Responses to “Duyuru”

  1. Fethi Satıcı

    Yakacık sevdalısı Şefika Hanımefendi,yeni sitenizi çok beğendim.Ne varki zor açıyorum. Eski sitenizi açmak ve size ulaşmak daha kolaydı.Belki şaşıracaksınız ben DÖRT aydır Bilgisayar kullanıyorum.Yani yeni yeni öğrenmeye başladım.Daha önce elektrikli daktilo kullanıyordum ve çok süratli yazarım. O nedenle cümle düşüklüğü,virgül ve nokta noksanlığı olabilir. Onun için tasih te ve düzeltmelerde zorlanıyorum.Bu kusurumu mazur görün. Nede olsa eski kuşak sayılırız. Size KKTC Meclis Başkanı ve KKTC Cumhurbaşkanı Vekili Dr. Fatma Ekenoğlu ile ilgili bir haberimi gönderdim.Hem beni resmimlede olsa tanımış olursunuz diye düşündüm. Kısa bir süre sonra Yakacıkla ilgili bir kaç eski resmi(50yıllık) göndermek istiyorum. Ayrıca 57 yıl önceki Yakacıkla ilgili gerçek hikayeleri yazma fırsatı verirseniz beni mutlu etmiş olursunuz. Ayrıca babanızın vefat ettiğini de sizden öğrendiğimde inanki çok üzüldüm. Demekki ben sitenizde eski bir haberi okumuşum.O haber beni yanılttı. Annenizin rahatsızlığınada üzüldüm.Biliyorsunuz yaşlı insanlar düşüp,bir yerini kırdıklarında zor iğleşiyorlar.Yani kemikler zor kaynıyor. Çok yönlü çalışmalarınız var.Yakacık’ta 15 yıldır oturduğunuzu ifade etmişsiniz.Hayret ettim.Bu kadar Yakacık sevdalısı az bulunur bu devirde. Eski Yakacıkla yeni Yakacık’ı yakında kıyaslarım. Bu arada Yakacık ile ilgili sizden bana sorular yönetmenizi bekliyorum. Birde aslınızın neresi olduğunu ve nerede doğduğunuzu merak ediyorum. Anne ve ya baba tarafınız Balkanlı’mı?Bende 13 Ekim 2008 tarihinde Kıbrıs’a gidiyorum ve şu anda da Kartal’da oturuyorum. Bu vesile ile Ramazan Bayramınızı kutlar,sağlık ve mutluluklar dilerim. Ayrıca annenizinde hürmetle ellerinden öperim. Kalın sağlıcakla.

  2. nicomedian

    Fethi Bey,

    Daha önce de yazdığım gibi yazı ve fotoğraflarınızı beklerim.
    Sanırım wordpress’e daha kolay girdiğinizi yazmışsınız. Blogspot’a neden rahatça giremediğinizi anlamadım. Bu belki bilgisayarınızın hızının yavaş olmasıyla ilgili olabilir. Sorun değil. Siz isterseniz burada da yayınlayabiliriz. Benim ikinci bir blog açma nedenim daha önce de söylediğim gibi pekçok kişinin Türkiye’den wordpress bloglarına ulaşamamasıydı. Onun için burası veya orası benim için fark etmez.
    Kökenimle ilgili tahmininiz bir ölçüde doğru. İzmit kökenliyim.
    Ben de size sağlıklı, huzurlu ve mutlu nice bayramlar diliyorum.

  3. Fethi Satıcı

    Bana anılarımı tazeleme olanağı verdiğiniz için teşekkür ediyorum.Yaklaşık 60 yıl önceki okul fotografımın yayınlanması beni olduğu kadar her halde fotografları gören arkadaşlarımıda memnun etmiştir.Hayatta olanların çoğunun bugü 40-45 yaşlarında çocukları,liseye ve ya üniversiteye giden torunları vardır.60 yıl önceki bir fotografı nasıl sakladığımı,bugünlere kadar nasıl bu fotografın hayatta kaldığına hala hayret etmekteyim. Dile kolay 60 yıl. karenin içersinde bulunan arkadaşlarımın belki bir çoğu hayatlarını kaybetti. Yaşayanlarla da uzun yıllar görüşemedim.Görüştüğüm tek bayan arkadaşım İsmet hanım. Nimet Otelin eski sahibi Rahmetli Sedat amcamızın kızı. Okul fotografında bildiğim sadece Doğan Kesici,Yavuz Kahraman ve Ayazma gezisinde birlikte olduğumuz küçük Selma. Deyerlerinin akibetlerini bilmiyorum.Hayatta olanlara mutluluklar diliyorum.Tüm Yakacık sevdalılarına kucak dolusu selamlar.Ayrıca benim özel fotoğraf arşivimi görmek isteyenler http://cid-d9288acd1f731dea.spaces.live.com/default.aspx bu linke tıklasınlar.

  4. Fethi Satıcı

    Yakacık’ın ünlü sinemaları ile ilgili bildiklerimi,gördüklerimi ve bu sinemalarla ilgili hikayeleri benden yazmamı istemişsiniz. Memnuniyetle.
    Yakacık’ın hatırladığıma göre ilk sineması Yakacık Yetiştirme yurdunun tam karşısındaki (Tüfekçi Mehmet) lakaplı beyin bahçesinde ki yazlık sinemaydı. Güler ve Fikret Aygenlerin bahçesi. Burada o yıllarda(1948-1950) sessiz film izlerdik.Ayrıca tiyatro ve karagöz oynatılırdı. 1950-55 yılları arasında da muhtar Çetin ağabeyimizin karşısında bulunan binanın bahçesi çamlıktı ve buradaki yazlık sinemanın ismide “Yıldız Sineması” idi.Ben bu sinemada gazos satardım. daha sonra Yakacık’ın Balkonu olarak haklı bir üne kavuşan Yüksel Bağatur’un babası Rahmetli Nazim amcamızın işlettiği gazinoda sinema oynatılırdı.Burada ayrıca gerçekleştirilen konserlerde Hamiyet Yüceses,Perihan Altındağ,A.Yüce,Ahmet Üstün,Safiye Ayla,Lütfü Güneri gibi devrin ünlü ses sanatçıları sahne alırdı. Aynı gazinoda İsmail Dümbüllü ve Teyfik İnce’de sahne almışlardır. daha sonra 16 mm’lik tabir edilen sinema makinesi ile oynatılan filmler Nimet Oteli,hasan Paşa Köşkü,Yakacık Yetiştirme Yurdu Yemekhanesinde ve bir süre sonra çıkan bir yangında kül olan Hatice Abbas Halim Yetiştirme Yurdu okuma salonuda bizim sinemalarımızdı.Yakacık Çınar altı çay bahçesinin kapalı bölümüde çocukluk yaşantımızın sinemaları idi. Yanlış hatırlamıyorsam Yakacık’a ilk büyük bahçeli sinemayı Erdem Celepligil ağabeyim kurdu. Sıcak yaz gecelirinde tıklım tıklım dolan Mehtap Sineması o zamanlar revaçta olan yabancı ve yerli filimler oynatılırdı.Ayhan Işık’ın Kanun Namına,Nevin Aypar’ın Yosmanın kızı,Muhterem Nur’un Kara Sevda,Nazım İnan ve Fikret Hakan’ın çevirdiği ilk film olan Battal Gazi,Kanlı Meydan,Kurt Mustafa,Mezarımı Taştan Oyun,İngiliz Kemal,Kanlı Para gibi ünlü Türk filimleri Yakacık’ta çevrilmişlerdi.Hiç unutmam sevgili Erdem ağabeyimizin Mehtap Sinası yine tarihi gecelerinden birini yaşıyordu. Marlon Brando’nun ünlü filmi VİVA ZAPATA çok büyük ilgi görmüştü. Daha sonraları zannedersem 1968-70 yılları arasında da Yakacık’ın yahnesi ve un değirmeni olan mekannı kışlık sinemaya dönüştüren Rahmetli Fikret Akgün,ağabeyimizin kışlık sineması kış gecelerimizin tek eğlencesiydi.Her akşam tıklım tıklım dolardı.Her halde 35 mm’li ilk sinema makinesi Renk Sinamasında film gösterimi yaptı.Yani Yakacık’ımızın sürekli filim gösteren yazlık sineması Mehtap sineması idi. Erdem ağabeyimizin kulakları çınlasın.rahatsız olduğunu duydum,inşallah ilk fırsatta kendisine “Geçmiş olsun” ziyareti yapacağım. Daha sonra (1968) Rahmetli Yaşar ablamızın oğlu Onur, Yakacık Arzu Sinemasını açtı.Bende bu sinemayı yanlış hatırlamıyorsam 1972-1974 yılları arasında işlettim.O devrin en modern yazlık sineması idi Arzu Sineması. Tam Profesyonel iki adet 35 mm’lik sinema makinesi kurmuştum ve bazı geceler 4-5 film gösterdiğimiz olurdu.Özellikle Tarzan,KING-K0NG,Godzillah,Herkül,Bruçe Lie’nin ve Vang Yuoo’nun karate filimleri çok büyük ilgi görüyordu.Bu filimlerin gösterildiği akşamlar de sinemanın bahçesi tıklım tıklım doluyordu.Ne varki 200-250 bilet satılmış görünüyordu. Çünkü yazlık sinema olduğu için duvarlardan atlayıp sinemaya giriyorlardı ve bu bedavacıları bir türlü önleyemidim ve ÜÇ koca yıl Arzu Sineması’ndan BİR kuruş bile kazanamadığım gibi Üç yılda tam 40 bin lira zarar ettim. O zamanlar 40 bin lira çok büyük bir para idi. Arzu Sinamasında bir kaç kere de yaz konserleri verildi.Ahmet Özhan,ilk defa Yakacık Arzu Sinaması’nda sahne almıştı. Zarar ettiğimden Arzu Sineması’nın en son işleticisi ben oldum ve bu güzel sinemada Renk ve Mehtap Sineması gibi tarihin derinliklerine gömüldü. Günün Yakacığında bir sinema kültürü oluştuysa bunun isimsiz kahramanları Rahmetli Sinemacı Burhan Karagöz ve Allah uzun ömür,sıhat ve afiyet versin saygı duyduğum ağabeyim Sayın Erdem Çelepgil’in sayesindedir.Şimdi Renk,Mehtap ve Arrzu Sinemasının bulunduğu arsalar üzerinde Apartmanlar yükseliyor.Bunları gördükçe eskiyi hatırlar ve için için ağlarım.Çocukluk ve gençlik yıllarımın yaz geceleri bir tarih olan Erdem ağabeyimizin yazlık sinemasında geçti.Mehtap Sinamasının bir özelliğide Yaz Konserleri ve Sünnet Düğünleriydi. Bugün 55 yaşında olan kardeşim Ahmet Satıcı ve 49 yaşında olan kardeşim Cemal Satıcı bu sinemada sünnet oldular.Ve o gece çok sevdiğim ve taktir ettiğim ölümsüz sanatcı Edip Akbayram, sahne almıştı.Hey gidi günler heyyyy. Bundan sonraki yazım eski Yakacık Düğünleri,Bağları,Zeytinlikleri,Harmanları,Yakacık’ın birer simge olmuş büyüklerimiz,yakacık’ın ünlü Kağıt Kebabı,Faytonları,Ayazmaya ve köylere ulaşım sağlayan ünlü Motorsikleti ve vs konular olacak.Yakacık’ın unutulmuş,terk edilmiş değerlerini,Yakacık’ın yetiştirdiği ünlü sporcuları ve Yakacık’ta yaşayan paşaları Yakacık sevdalılarına anlatmaya gayret edeceğim.Evet Yakacık’ta kimler geldi,kimler geçti.kalın sağlıcakla. FETHİ SATICI

  5. Fethi Satıcı

    Bende Yakacık’la ilgili hikayeler ve anılar bitmez ve tükenmez.Kısa bir süre sonra Ünlü Yakacık Kabadayıları,Yakacık’taki komşuluk ilişkileri,Yakacık’ta kimler geldi,kimler geçti.Yakacık’ın dünü ve bugünü konulu yazılarımla Nostaljik Yakacık’ı genç nesillere tanıtmanın ve anlatmanın heyacanını duymaktayım.Benim anlatacağım yakacı 1948- 1960 yılları arasında olacak.1960’tan sonrasını ben “ESKİ” olarak kabul etmiyorum genç kardeşlerimiz beni bu konuda mazur görsünler.Bizim gibi bu yaşlarda olanlar için 1940’lı ve 1960’lı yıllar eskidir.Ondan sonrası yenidir.İnşallah Kahya Selahattin ağabeyimize,Erdem celepligil,Çamur Ahmet,muhtar Çetin ve benden yaşça büyük ağabeylerimize saygısızlık etmiş olmayız. Çünkü onlar benden de eskisini biliyorlar,Yakacık ile ilgili olan konuları.Ben doğma,büyüme eski bir Yakacıklı olmam münasebetiyle ve gazeteci gözüyle eski ve yeni Yakacık’ı mercek altına alarak masaya yatıracağım. Sür-çü lisan eyledikse af ola.

  6. Fethi Satıcı

    Not: 13 Ekim 2008 tarihinde Kıbrıs’ı gidiyorum. KKTC Cumhurbaşkanı Sayın Mehmet Ali Talat,Meclis Başkanı Dr. Sayın Fatma Ekenoğlu,Başbakan Sayın Ferdi Sabit ve diyer KKTC ilgilileri ile görüşmelerim olacak.Bu görüşmelerin ışığı altında Kıbrıs’taki son gelişmeliri site okurlarıma sunmak istiyorum. Kıbrıs konusunda uzmanlaşmış,Kıbrıs’ın nabzını tutan bir uluslararası Basın mensubu olarak buradan elde edeceğim bilgileri tabiki site okurlarımla paylaşmak isterim.Nede olsa Kıbrıs bizim yavru vatanımızdır.Kıbrıs’la ilgili ilginç fotografları sitemden izlemenizi tavsiye ediyorum. FETHİ SATICI

  7. Fethi Satıcı

    Bundan sonraki yazımın konusu “YAKACIK KABADAYILARI” OKURKEN NEFESLERİNİZİN KESİLDİĞİNİ,HEYECANDAN TİTREDİĞİNİZİ HİSSEDECEKSİNİZ.BUGÜN HAYATTA OLMAYAN,İSİMLERİ UNUTULAN BU ESSİZ İNSANLARIN GERÇEK KONULARININ CANLI BİR ŞAHİDİ OLARAK GENÇ NESİLLERE YAZMIŞ VE TANITMIŞ OLACAĞIM. BELKİ DEDELERİNİN,BABALARININ,AMCALARININ VE DAYILARININ BİRER YAKACIK EFENDİSİ VE KABADAYILARI OLDUKLARINI BİLMEYEN TORUNLARI BU İLGİNÇ YAZIMI BEKLESİNLER. 1950’Lİ YILLARIN ÜNLÜ AĞABEYLERİMİZ VE ÜNLÜ KABADAYILARI ŞUNLARDI.KAHYA BAHRİ,AŞKIN TULGA,PEHLİVAN YÜKSEL,KAHYA SELAHATTİN,BAKKAL MUHSİN,MUHTAR ÇETİN,RÜSTEM,KESİCİ DOĞAN,ŞOFÖR MAHMUT,ŞOFÖR TURGUT VE ŞOFÖR KÜRT NAZIM. bU SAYDIĞIM İSİMLERDEN SADECEKAHYA SELAHATTİN,MUHTAR ÇETİN,AŞKIN TULGA,PEHLİVAN YÜKSEL VE RÜSTEM HAYATTALAR.BAHRİ 10 KİŞİNİN SALDIRISINA UĞRAYAN KAHYA BAHRİ AĞABEYİN SIRTINDA PARÇALANAN Sandalye.İşte ağabeylerimiz böyle insanlardı,efendi kapadayılardı.Yakacık’ın namusu,onuru onlardan sorulurdu.Hiç bir yabancı Yakacık’lı bayanlara ve kızlara yan göz ile bile bakamızdı.Hele hele bir yabancı genç bir sokağımızdan ikinci devfa geçmeyi görsün veya bir Yakacık’lı ile dalaşsın, onu doğduğuna pişman ederlerdi.Kartallı,Pendikli,Maltepeli semt kabadayılarının Yakacık’ta yedikleri dayağın hatti hesabı yoktu.Özellikle Cumartesi ve Pazar günleri Yakacık’a piknik yapmaya gelenler küçük bir hata veya yanlışlık yaptıklarında bu bunun faturasını çok pahallı öderlerdi. Kısa bir süre sonra sitemizde.Yakacık sevdalılarına önemle duyurulur.

  8. ahmet yılmaz

    değerli fethi ağbicim sizleri çok iyi anlıyorum. ben 48 yaşımdayım ilk okulu yakacık yetiştirme yurdunda okudum.yakacık özellikle suyu havası vede yeşillikleriyle istanbulun en ğüzel nadide semtlerinden olup nekadar bey efendisi, kabadayısı vardıysada vardı bizlerde sizlerin küçükleriniz olarak yaramaz çocuklarınızdık.rahmetli babam şöfördü askerliği sürecinde dört sene fahri korutürk’kün şöförlüğünü yaptı.belki tanırsınız diye yazıyorum ismi rizeli mehmet lakabı bahriyeli mehmet 1946 model damalı amerikan ford’u muz vardı.fethi ağbi ufak bir anımda oldu yakacıkta hiç unutmadım birğün meydanda pastaneden supanğele almak istedim pastaneciye fiyatını sordum 250 kuruş olduğunu soyledi bendede 150 çıkdı boynu mu bukup tam kapıdan çıkarken bir amca dur evlat dedi ve döndü cocuğun istediği tatlıyı ver dedi pastaneci paket yapıp verdi.o iyilik seven amca beni okadar mutlu ettiki anlatamam.daha sonra ismini öğrendim. ismi ramazan meydandaki benzinliğin üstünde biyerde, ya bakkalmış veya oyunçakcı.işte yakacıkta ramazan amca ğibi insanlara temiz hava temiz su ğüzel yeşillikleri eda ediyor. fethi ağbicim, şefika ablacığım hepinize selamlar.

Bir Cevap Yazın

