“Yakacık Yakacık” yayında…

Posted On 27 / Mayıs / 2009

Filed under Uncategorized

Comments Dropped 13 responses

Kardeş sitemiz Yakacık Yakacık yayında…

Adresi:

http://yakacikyakacik. blogspot.com

***

Evlatlarını büyütüp, bir bir yuvadan uçuran bir yer burası. Daha önce buradaki yazıların kabına sığmaması dolayısıyla bir Erenköy Kız Lisesi blogu açmıştım. Onu WordPress’in Türkiye’den erişime kapanması sonucu açtığım Nicomedian sitesi izlemişti. Bugünse yine alıp başını giden Yakacık yazılarını ayrı bir sitede toplamaya karar verdim. Yakacık yazılarının yeni adresi: yakacikyakacik.blogspot.com. Eski-yeni Yakacık anılarını okumak ve/veya yazmak isteyenleri bekliyorum.

13 Responses to ““Yakacık Yakacık” yayında…”

  1. FETHİ SATICI

    Çok değerli Şefika hocam,yeni sitemiz özellikle Yakacık’lılara,Yakacık sevdalılarına hayırlı ve uğurlu olsun.Yenilik ve değişiklik her zaman iğidir.Yakacıklıları ve de Yakacık sevdalılarını bir araya getirecek olan yeni sitemizde sıs sık buluşma dileğiyle tüm Yakacık sevdalılarına selamlar ve saygılar.

    • Süleyman Nebioğlu

      sevgili Fethi ağbi,

      ben 1949 doğumlu süleyman nebioğlu. Rahmetli babam ali nebioğlu sanatoryumda eczanede çalışırdı…Ben sizi iyi hatırlıyorum…o ilkokul resmindeki ağbilerimi resimden hepsini çıkaramasam da isimlerini hatırladım…artık yakacıkta oturmuyorum ama bizim dönemin çocukları iki üç yılda bir ayazmada toplanıyoruz…ben dizi yapımcılığı yapıyorum…bu yıl bir terslik olmazsa eski yakacıkta 1961 de geçen bir film çekeceğim..tabii binalarla dolu yeni yakacıkta çekemiyecem…görüşmek üzere..sevgiler

      • Şemsa Yeğin

        Süleyman, acaba sen Metin İlkin, Cem Yayınevi dönemlerindeki ve de Ecevit kitabı yazan Süleyman mısın? Ben Facebookta bul lütfen. Şemsa Yeğin

  2. FETHİ SATICI

    Şefika hocam,kardeş sitemiz iki-üç gün oldu yayına açılalı.Gördüğünüz gibi benden başka yorum yazan olmadı.İşte ben haklı olarak buna kızıyorum.Ayda,yılda bir sitemizde gezinti yapan Yakacıklılar nedense geleneksel tembelliklerini devam ettiriyorlar.Ara sıra sitemize uğramakla Yakacık sevdalısı olunmaz.Gerçek Yakacıklı ve Yakacıklılar sitelerini hergün,her saat başı kontrol etmeli ve kendilerini ilgilendiren konulardan bilgi edinmeli.Çağrı yaptığınız halde,yeni kardeş sitemizi anans etmenize rağmen benden başka ilgilenen ve dikkate alan çıkmaması ayrıca beni üzdü.Bende Yakacıklı dostların bu ilgisizliklerini ve de duyarsızlıklarını prodesto ediyorum ve bu sitede 15 gün yorum yazmayacağım. Sizinde belki bu ilgisizlik moralinizi bozmuştur diye düşündüm.Siz imkanlarınızı zorladınız ve böylesine güzel bir kardeş siteyi Yakacıklılara sundunuz.Size teşekkür ediyorum.Saygılarımla.

  3. FETHİ SATICI

    Tüm Yakacık sevdalılarına selamlar ve saygılar.

  4. FETHİ SATICI

    Şefika hocam, 05.09 2009 tarihinde Yakacık’a yapmış olduğum ziyarette Yakacık’ın ulu çınarlarından olan Ali ağabey, Çamlıcalı Şaban Yücel pehlivan ve gençlk arkadaşlarımdan Rıdvan Tetik,ile görüşmenin mutluluğunu ve sevincini yaşadım. Bu arada eski bir milli güreşçi olarak değerli hocam,iyi insan Sayın Şaban Yücel pehlivan ile ilgili yapmış olduğum röportajı ve fotoğrafları gönderiyorum.Bu arada site konuklarımızdan Arzu hanımın babası ve benim çok değerli arkadaşım Rıdvan Tetik, Ali Ağabey ve Yakacıkla ilgili çekmiş olduğum son fotoğraflarıda size gönderiyorum. Bu arada Yakacık halkına çok önemli ve sevinecekleri bir MÜJDE VERMEK İSTİYORUM.Vereceğim MÜJDE çok önemli. Biraz beklemeleri için MÜJDEMİ erteledim.Çok ama çok önemli bir gelişme. Duyduklarında Yakacıklılar çok sevinecekler ve bana kucaklar dolusu TEŞEKKÜRLER gönderecekler.Yakacıklı bir BASIN mensubu olarak yapmış olduğum haberler etkisini gösterdi.Yakacıklı dostlarıma BİR hafta süre tanıyorum. Bilin bakalım benim size ve sizlere vereceğim MÜJDE ne olabilir? İp ucu verdim ve bu konuda konu ile ilgili çok sayıda haberde ürettim. Bakalım TÜM Yakacıklıları ilgilendiren konuyu kim bilecek? tAHMİN EDİLDİĞİ ANDA MÜJDEMİ AÇIKLAYACAĞIM.SAYGILARIMLA.

  5. Şefika G. Kamcez

    Fethi Bey,
    Müjdemize ne oldu? ben hiçbir tahminde bulunamadım.
    Bekliyorum:)))

  6. FETHİ SATICI

    Müjdem Yakacık Kent ormanı ve piknik alanı oluşturuluyor.Ayrıca Kartal belediyesi özellikle Yakacık’ı konu eden çok güzel bir belgesel film hazırlıyor.Bundan güzel MÜJDE olurmu?

    • nicomedian

      Fethi Bey, Hoşgeldiniz. Bu çok güzel bir müjde. Ben çok sevindim açıkçası. Yakacık ve Kartal halkı bunu hakediyor. Ben kendi adıma ormanın belediyenin (yani halkın) denetiminde ve hizmetinde olması gerektiğini düşünüyorum. Bir de şu lunapark gürültüsü olmasa daha da iyi olacak her şey.

  7. FETHİ SATICI

    Sayın Süleyman Nebioğlu, kardeşim.Yorumunuzu geç te olsa fark ettim ve hemen karşı yorum yazma ihtiyacı duydum.Yoksa siz Ramazan Nebioğlu’nun yeğeni misiniz? Rahmetli babanızı hatırlayamadım,belki resmini görürsem hatırlarım.Şayet Ramazan Nebioğlu’nun yeğeni iseniz babanızı hatırladım. Ayrıca Yakacık’ta diz çekmek istediğnizi de öğrenince çok sevindim.Eski bir Yakacık’lı olarak bende katkıda bulunursam sevinirim. Çünkü güzel ve efsane Yakacığımızın eski özelliklerini,güzelliklerini,gelenek ve göreneklerini çok iyi hatırlıyor,eskileri biliyor ve de 60 yıl öncesini yaşayan bir Yakacık’lı olarak katkım olursa ne mutlu bana. Sitemizde de olsa sık sık buluşalım ve burada da yorum yazalım.Şu anda Kartal’da oturuyorum. Süleyman bey kardeşim. GSM: 0536.524.35.36.Gerek duyarsanız bu numaramdan bana ulaşabilirsiniz.Saygılarımla.

  8. Ahmet Hulisi Uzunoğlu

    DAHA GÜN, DÜN GİBİ.

    DERELERİN ŞIRILTILARINDA SÜNMBÜLLERİN,
    KOKULARINDA MOR MENEKŞELERİN.
    DAĞLARINDA KOCAYEMİŞLERİN,UÇUŞAN PÜSKÜLLERİN.
    VEDA EDER GİBİ SALLANAN ASMANIN DALLARINDA KALAN,
    ÇOCUKLUĞUMUN YOKSUL CIVILTILARI BAHÇE DUVARLARINDA KALMIŞ.

    DAHA GÜN,DÜN GİBİ,
    ÇEVİRDİĞİM ÇEMBERDEKİ DÜNYAM,
    ÇELİK ÇOMAĞIMDAKİ HÜLYAM,
    KUKALI SAKLANBAÇTA ARKADAŞIM.
    DÖNDÜRDÜĞÜM TOPAÇTA BAŞIM.

    DAHA GÜN,DÜN GİBİ,
    ZEYTİNLİKLERİN,BOSTANLARIN,UZANAN KORULUKLARIN.
    KIPKIZIL GELİNCİKLERİN,BÜLBÜLLERİN,İSPİNOZLARIN,SAKA KUŞLARIN.
    GÜRÜL GÜRÜL ÇAĞLAYAN ŞEKER SULARIN
    KENDİMİ BULDUĞUM,YAŞADIĞIMI HİSSETTİĞİM,SIĞINAĞIM.

    DAHA GÜN,DÜN GİBİ,
    RENKLİ CİCOZLARIN DÜNYASINDA HAYALLERE DALDIĞIM.
    BEZDEN YAPMA TOP İLE BAHÇESİNDE OYNADIĞIM.
    ULU ÇINARLARIN GÖLGESİNDE HUZUR BULDUĞUM.
    SONSUZ YEŞİLLİKLERİNDE RÜYAM,AYAZMADA SEVDAMSIN.

    ACİZANE BU ŞİİRİMİ ESKİ YAKACIK SEVDALILARI VE ARAMIZDAN AYRILAN YAKACIKLILARA ARMAĞAN EDİYORUM.
    AHMET HULİSİ UZUNOĞLU

  9. Ahmet Hulisi Uzunoğlu

    SON KUŞLAR

    BİR DAHA DÖNSEM,BİRDAHA YAŞAMA BAŞTAN.
    SİLERDİM TÜM KİRLERİ,AŞKTAN VE BAKIŞTAN.
    ESKİLERDEN BİRKAÇ SEVDAĞLI,HEMDE DELİCE SEVDAĞLI.
    KELEBEK KADAR BİR ÖMÜR SÜRSEM,YAKACIKTAN,YAKACIKTAN.

    BİNBİR RENKLİ ÇİÇEKLERDE,MASALLARDA YAŞASAM.
    PUL PUL OLUP,YILDIZ YILDIZ YAĞSAM, KAYBOLSAM.
    ESKİLERDEN BİRKAÇ SEVDAĞLI,HEMDE DELİCE SEVDAĞLI.
    KELEBEK KADAR BİR ÖMÜR SÜRSEM,YAKACIKTAN,YAKACIKTAN.

    BİR BAK KENDİNE ! BU YAKACIK AŞİYANMI ?
    DÖRT BİR TARAFIN GEZDİM,GÖRMEDİM.YOKSA TARUMARMI ?
    ESKİLERDEN BİRKAÇ SEVDAĞLI,HEMDE DELİCE SEVDAĞLI.
    KELEBEK KADAR BİR ÖMÜR SÜRSEM,YAKACIKTAN,YAKACIKTAN.

    BEN, YİNE O ESKİ BEN,YA SEN ?
    BU HALİN HAYALLERİNMİ ? MUTLU OLDUNMU SEN ?
    ESKİLERDEN BİRKAÇ SEVDAĞLI,HEMDE DELİCE SEVDAĞLI.
    KELEBEK KADAR BİR ÖMÜR SÜRSEM,YAKACIKTAN,YAKACIKTAN.

    BİZLER, ESKİ YAKACIĞIN SON KUŞLARI,
    RÜZGARA KAPILIP SAVRULAN,YAŞIYAN SONBAHARI.
    ESKİLERDEN BİRKAÇ SEVDAĞLI,HEMDE DELİCE SEVDAĞLI.
    KELEBEK KADAR BİR ÖMÜR SÜRSEM,YAKACIKTAN YAKACIKTAN.

    AHMET HULİSİ UZUNOĞLU

    BU ŞİİRİMİ ESKİ YAKACIK SEVDAĞLILARI VE ARAMIZDAN AYRILAN
    YAKACIKLILARA ARMAĞAN EDİYORUM.

  10. AHMET KALIPCI

    Ben de asırlık çınar Fethi Bey kadar olamasa bile Yakacık’lıyım.1953 doğumluyum.Rahmetli şoför Ali Kalıpcı(Cin ali)’nin oğluyum.Malumunuz İlkokulu Hasanpaşa da köşedeki eski tarihi binada okudum.Yakacık’ı o zamanki yıllarını anlatmaya sayfalar yetmez.Öğrencilik,gençlik,sporculuk,aşk dönemlerini yazmak değil, Yakacık da yaşayanlardanım.Tabi 1973 yılında Yakacık tan ayrıldıktan sonra zaman zaman oralara geldiğimde yapılan çevre değişiklikleri(katliam)beni Yakacık tan uzaklaştırdı.Şimdi ayda bir uğrayıp orada eskiden ikamet ettiğim Yenimahalle(macır mah.)öğretmen sokağa gider sağ kalan dostları görür,ayazmada halen alınabilen temiz havayı alır,çarşı da arkadaşların toplandığı lokalide ziyaret ederim.Fakat Yakacık maalesef aşırı göç ve çarpık yapılaşmaktan doğal yapısını kaybetmiş.Bu itirafımı üzülerek sizlere aktarıyorum.Eski ve yeni tüm Yakacık’lıları sevgi ve saygı ile selamlıyorum. Bana ulaşmak için buraya yazabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

